Historic dag 2
Het was een strijd in de 20ste Ypres Historic
Rally, Zowel in de FIA als bij de Nat was echt eentje om duimen en vingers af
te likken.
Bij de Fia stond geen maat op de Belgen die tot de laatste
KP streden om de overwinning Bernard Munster ging er met overwinning aan de
haal net voor Paul Lietaer die op 6 sec eindigde Didier Vanwijnsberghe werd er 3de 34sec.
Volledig uitslag FIA HIER
Ook bij de nationale ging de strijd maar door tussen Glenn Jannsens , Wim Decock, en Dirk
Deveux.
Frederic Delplace was ook in de strijd voor een ere plaats
maar na kp Watou was het over.
Glenn Janssens zette zijn remonte in op jacht naar het
podium en punten voor het BK met veel besttijden, en eindigde toch nog 2de . Wim Decock de pattisier uit Waregem ging met de overwinning aan de haal, en Dirk
Deveux werd er 3de maakte de
top 3 van de Porsches kompleet.
De volledige uitslag NAT. HIER
De Boezingenaars in de wedstrijd.
Juist naast het podium vinden we Kris D’ Alleine die met
Filip Calliau en de Audi Quattro 4de werden.
Na een ietwat “zenuwachtige” start op vrijdag vonden we vanaf de eerste meter op zaterdag wel het goede ritme. Al begon de dag op KP1 Heuvelland met een aanraking van een strobundel aan de chicane op de markt van Nieuwkerke, die voor ons onmogelijk in een maal te nemen valt met onze QRS Quattro, en op het einde ook nog een lekke band. Zo’n dingen gebeuren als je het ganse het weekend strijd met het mes tussen de tanden, op de limiet dat we zeggen. En toch aan de porsches konden we niets doen. Met hun topsnelheid van boven de 220km/u t.o.v. ons maximum van 180km/u waren ze op de vele lange stukken constant in het voordeel. Het tempo lag dan ook extreem hoog dit jaar. Als je weet dat we op bepaalde kp’s meer dan 20 sec sneller rijden dan vorig jaar dan is onze prestatie eentje om u tegen te zeggen!
Na een ietwat “zenuwachtige” start op vrijdag vonden we vanaf de eerste meter op zaterdag wel het goede ritme. Al begon de dag op KP1 Heuvelland met een aanraking van een strobundel aan de chicane op de markt van Nieuwkerke, die voor ons onmogelijk in een maal te nemen valt met onze QRS Quattro, en op het einde ook nog een lekke band. Zo’n dingen gebeuren als je het ganse het weekend strijd met het mes tussen de tanden, op de limiet dat we zeggen. En toch aan de porsches konden we niets doen. Met hun topsnelheid van boven de 220km/u t.o.v. ons maximum van 180km/u waren ze op de vele lange stukken constant in het voordeel. Het tempo lag dan ook extreem hoog dit jaar. Als je weet dat we op bepaalde kp’s meer dan 20 sec sneller rijden dan vorig jaar dan is onze prestatie eentje om u tegen te zeggen!
Jackie Vanhove werd 11de en met kapotte versnellingsbak
Boezinge bereikte, maar overgelukkig om
weer aan te komen in Boezinge.
Rudi Dekimpe en Geert Seys
dit volledige Boezingse team legden beslag op de 21ste
plaats, dit ook met enkele problemen met de versnellingsbak, die verholpen
werden en zo hun vooropgestelde doel bereikten aankomen in Boezinge.
Joost Dekeyser mocht dit keer op zaterdag het podium
oprijden , dit was hen nog niet zoveel gelukt in deze Historic rally. en met een 33ste plaats en 2de in klasse.
Voor James Gruwez is dit eentje om snel te vergeten, vrijdag
op de eerste proef was het al over..
We namen de herstart op zaterdag maar op de laatste proef in
Watou was het terug over , we probeerden nog Boezinge te bereiken maar het podium oprijden zat er niet meer bij.